Matglädje med Easypos och Epson

Easypos och Epson hjälper La Neta att hjälpa sina kunder

Matglädje med Easypos och Epson

Med en växande längtan efter äkta mexikansk gatumat fattade de två vännerna David och Ricardo beslutet att starta en autentisk taquería och 2009 slog de upp dörrarna till La Neta. Då de öppnade en andra restaurang tog de hjälp av Epson och det webbaserade betalningsssystemet Easypos för att snabbare kunna hjälpa restaurangens kunder

Easypos och Epson hjälper La Neta att förbättra kundernas smak för mexikanskt

David Licona är född och uppvuxen i Monterrey i nordöstra Mexiko. 2004 upptäckte han för första gången Stockholm, men först två år senare tog han steget och flyttade till Sverige. Även om David stormtrivdes i Stockholm började både han och hans vän Ricardo tröttna på de ”mexikanska” avdelningarna i matbutikerna som sålde varor som varken han eller Ricardo kände igen från hemlandet.

Med en växande längtan efter äkta mexikansk gatumat fattade de beslutet att starta en autentisk taquería och 2009 slog de upp dörrarna till La Neta på Barnhusgatan i Stockholm. Restaurangen blev snabbt populär och utsågs 2001 till Årets Restaurang av Fast Food Awards arrangerat av Mitt Kök.

Den stora efterfrågan på genuin mexikansk mat ledde till att La Neta i slutet av 2012 öppnade en till restaurang på Södermalm i Stockholm.

Utmaningen

I samband med etableringen av den nya lokalen valde David att se över sitt kassasystem för att se vilka effektiviseringsåtgärder som var möjliga. Han sökte efter ett smidigare betalningssystem för att korta ned väntetiden, ge gästerna bästa möjliga service och förenkla betalningsprocessen för personalen.

”Vi var framförallt i ett behov att kunna öppna en extrakassa när vi har som mest gäster. Därför letade jag efter en snabb och smidig lösning som kunde korta ned våra kötider.” David Licona

Lösningen

Efter en tids sökande föll valet på EasyPos webbaserade betalningsystem, med Epsons intelligenta kvittoskrivare TM-T70i som en del av lösningen. 

La Neta testade sig fram tills de hittade ett system som bäst passade in i deras verksamhet. Därför föll valet på EasyPos som enkelt och trådlöst kopplar samman kortterminalen, den intelligenta kvittoskrivaren från Epson och La Netas iPad.

Fördelarna

David har upptäckt flera fördelar med installationen av EasyPos.

”Med det nya systemet kan vi på ett par sekunder öppna upp en extrakassa med Epsons mobila skrivarlösning och vår iPad. Det har resulterat i att vi kan ta emot fler besökare och fortsätta leverera bra service och utsökt mat!” David Licona

Extrakassan består av en iPad som via EasyPos kopplas samman med en kontokortsterminal och en mobil intelligent kvittoskrivare från Epson, som trådlöst skriver ut kvittot till kunden. Lösningen gör det även möjligt för personalen att ta beställningar ute i lokalen vid behov.

Lösningen har kortat ned kötiderna, frigjort utrymme vid kassan och förenklat betalningsprocessen för personalen. Dessutom kan David snabbt få en överblick av vad som sker i restaurangen genom de rapporter som systemet förser honom med.

Med EasyPos tidseffektiva kassasystemet och den intelligenta kvittoskrivaren från Epson har La Neta alltid en extra kassa tillgänglig när Stockholmarna blir som mest sugna på mexikansk gatumat.

Smidig överblick av vad som sker i restaurangen genom de rapporter som systemet levererar