easyJet använder kraften i "Augmented Reality" för att förbättra sin service

easyJet använder kraften i

Storbritanniens största flygbolag utvärderar Epsons smarta glasögon för att effektivisera sin  konstruktionsprocess och förbättra sin service.

Som en del av en större process för att införa innovativ teknik för att förbättra sin flygplansflotta, är easyJet med och utvärderar användning av Augmented Reality (AR)-enheter. Projektet syftar till att hjälpa piloter och ingenjörer att förenkla teknik- och serviceprocesser. Det yttersta målet är att minimera passagerarförseningar samt förbättra sin branschledande position inom säkerhet. easyJet har valt att utvärdera Epsons Moverio BT-200 så att ett ingenjörsteam, med hjälp av AR-teknik, ska kunna se exakt vad en pilot eller ingenjör ser. De förutspår att Moverio BT-200 kommer att gynna en hel del av flygbolagets flygplatser som ligger på avlägsna platser.

”AR-teknik kommer att hjälpa oss att få en större klarhet i problem som uppstår tusentals mil bort”, säger Ian Davies, chef för teknik och underhåll på easyJet.

För fullständig engelsk pressrelease, se bifogad fil.

Om Epson

Epson är ett globalt ledande företag inom bilder och innovation, som arbetar med att överträffa visioner hos kunder i hela världen med sina kompakta, energibesparande och träffsäkra tekniklösningar och med ett produktsortiment som innehåller allt från skrivare och 3LCD-projektorer för företag och hemmet till sensorer och andra mikroapparater.

Epson-koncernen drivs av Japan-baserade Seiko Epson Corporation, och har över 91 000 anställda i 97 företag världen över, och är stolta över sina kontinuerliga satsningar på den globala miljön och de områden de verkar inom. http://global.epson.com

Om Epson Europe

Epson Europe B.V., baserat i Amsterdam, är gruppens regionala huvudkontor för Europa, Mellanöstern, Ryssland och Afrika. Med cirka 1 594 anställda var försäljningen hos Epson Europe 1 583 miljoner EUR under räkenskapsåret 2010. http://www.epson.eu